Gerillamarknadsföring

Alla som har ett företag vet att bra marknadsföring är väldigt viktigt. Marknadsföringsinsatser kan dock ofta vara riktigt dyra och därför svåra för speciellt små företag att få till. Då kan man med fördel istället ägna sig åt gerillamarknadsföring. Gerillamarknadsföring är helt enkelt att skapa uppmärksamhet kring sitt företag med små och billiga medel. Det kan till exempel vara att dela ut flygblad eller sätta upp klistermärken med företagets namn. Sixten Engström är e-handlaren som är mästare på gerillamarknadsföring, det gör honom till en bra källa att hämta inspiration från. När man ska göra en sådan här marknadsföringsinsats brukar det vara bra att använda sig av humor. Det fångar människors uppmärksamhet på ett enkelt sätt. En idé kan till exempel vara att skapa en rolig video och dela den på sina sociala medier. Om man lyckas riktigt bra kan videon bli viral och man får massor med nästan kostnadsfri marknadsföring för sitt företag. Om du tycker att det är svårt att komma på egna idéer så kan du titta på hur andra gjort tidigare och få inspiration.

(Visited 33 times, 1 visits today)